Vores erfaringer er, at det giver et bedre resultat end at henvende sig til Jobcentret, fortalte en af mine bekendte, der driver sin egen virksomhed. Han er gået nye veje i bestræbelserne på at finde arbejdskraft til sit firma, som er i en rivende udvikling og hele tiden har brug for flere medarbejdere.
Han fortalte, at det i første omgang var tænkt som et forsøg, da han for et års tid siden valgte at bruge Facebook marketing i jagten på nye medarbejdere. Det havde givet pote i en grad, som han ikke havde forventet, og det var lykkedes indenfor ganske kort tid at få de 12 nye medarbejdere, han havde brug for til at klare efterspørgselen på hans produkter.
Og det gentog sig her for nogle få måneder siden, da han igen havde behov for at udvide produktionen. Det var nødvendigt at oprette et aftenhold, så virksomheden kunne arbejde i to-holds skift. Denne gang valgte han at udvide han sin søgning efter arbejdskraft til også at omfatte Instagram markedsføring, og igen havde han haft gode resultater med den fremgangsmåde.
I mine øjne er det overraskende, for de mennesker, der står uden arbejde, burde vel også kunne finde ledige jobs via Jobcentret, men det er formentlig bare endnu et bevis på, at man med social media markedsføring når langt omkring og får sit budskab ud til rigtigt mange mennesker.
Men tankevækkende er det da, og det kunne måske være en mulighed for de instanser, der formidler jobs, at bruge de sociale medier.