Min mand og jeg driver en lille (eller det var den) webbutik, hvor vi sælger forskellige produkter, der henvender sig til især haveejere og sommerhusejere, og dem er der jo mange af i Danmark. Forretningen gik såmænd meget godt, men vi blev ikke rige af det, og da min mand så efter nogen research besluttede at hyre en såkaldt SEO mand til at gøre os mere synlige i Google, troede vi, at nu skulle der til at ske en masse.

Det gjorde der nu ikke udover strømmen af regninger fra den unge mand, der vist dårligt var tør bag ørerne endnu. Han var dog dygtig til at sende regninger, men når vi prøvede at finde ud af, hvorfor vi ikke solgte mere, var han knapt så meget fremme i skoene.

Så tog min mand sagen i egen hånd, kontaktede en anden SEO mand med mange års erfaring, der sidder et sted i USA, og så skete der noget! Vi røg op i søgeresultaterne, men salget fulgte ikke helt med, og den nye SEO mand gav os et råd: “Få hastighedsoptimeret den webshop – den er for langsom og jeres kunder går igen, før de køber noget”. Han henviste os så til en mand, der sidder ovre på Sjælland og som har et meget specielt efternavn: Kim Tetzlaff. Han arbejder med hastighedsoptimering som sit speciale, og jeg fandt denne side om emnet.

Vi eksploderede i salg

Nu skal jeg nok lade være med at trætte dig med alle detaljerne, men blot nævne, at han reducerede den tid, det tager at indlæse vores webshop med langt over halvdelen, og resultaterne udeblev da heller ikke: Kombinationen af at få en ordentlig SEO mand på opgaven og så det arbejde med at gøre shoppen hurtigere, som Kim Tetzlaff udførte, har betydet en FORDOBLING i vores salg. Helt kontinuerligt!

Det er helt fantastisk, hvad det betød for antallet af gæster på hjemmesiden, der faktisk blev til kunder. Faktisk giver det jo mening, for der re jo ingen i dagens fortravlede samfund, der har lyst til at sidde og vente på en langsom hjemmeside, vel?